lunes, septiembre 11, 2006

Els encants del cercle polar

Més de 1000km en un cap de setmana. Cara el nord. Passem per Jyväskylä, després cap a Oulu, Kemi i girem direcció Rovaniemi. De camí, mentre no és fosc, només es veuen llacs, boscos i prats que s'alternen i configuren el paisatge més bonic i avorrit del món.Cau la llum i de sobte creuem el meridià. Estic al Cercle Polar, però per ara no noto res de diferent. D'alguna manera estic emocionada i d'altra decebuda, no hi ha ni sol de mitja nit, ni nit de tot el dia ni gent en trineu. Vaja, potser no és la millor època... Potser no som prou amunt, és clar, millor esperar.

De Rovaniemi ens dirigim a Kemijärvi, és un llac enorme, com molts a Finlàndia. Agafem, per obligació una carretera coneguda pel perill de rens. La Heidi condueix amb por, és fosc i plou. Penso que no m'agradaria enclafar a Rudolf (el millor ren del Pare Noël). No falta gaire per arribar, ja portem 10 hores de cotxe. Encara que no ho sembli, Finlàndia és una país molt gran i llarg...

Arribades a la caseta del llac, la família de la Heidi ens acull. Menjar sobre la taula i la sauna ben calenta. A partir d'aquí les coses comencen a ser més interessants. Pesquem al llac, passegem per la montanya i mengem makkara calentada al foc a l'estil pal. Em convencen per que torni a Lapònia al febrer, quan farà un fred que pela. Volen que escrigui un reportatge sobre el ralli polar, em sembla que m'hauré de començar a informar sobre el tema si no vull fer el ridícul. Quina feinada... algú m'ajuda?


1 comentario:

alraune dijo...

hola judit!!!

having been msn-less for a couple of months now (due to my not-working laptop) i totally forgot that you're already in finland! desgraciadamente mi catalan no es bastante bien para entender todo lo que tu escribes pero parece ser bien en finlandia. tus fotos me recuerden de suecia!

pasalo bien en el norte! espero que voy a encontrarte (en msn) cuando mi notebook funciona (ahhh mi espanol esta horrible, lo siento)!

besitos

alena